20-03-2008, 12:09,
|
|
A'taeghane
Zasłużony dla forum
|
Liczba postów: 1,167
Liczba wątków: 39
Dołączył: 08-01-2008
|
|
Nasz Bestiariusz
Ten temat powstał po to, aby nie trzeba było przedstawiać swoich potworów w "Dane o Naszej Grze Wyobraźni". Każdy może wymyślić ich dowolną ilość. Nie wolno tworzyć bossów i należy pisać czytelnie. Mile widziane są też obrazki oraz klasy potworów, aby można je było pogrupować.
Upiór - Licho
Styl: Szybki
Odporności: Stal, Ból, Krwawienie, Zatrucie
Szczególne podatności: Srebro, Oślepienie, Opanowanie umysłu
Taktyka: Próbuje zdezorientować wzrokiem lub wrzaskiem przeciwnika, a następnie zadać mu ostateczny cios.
Proponowane eliksiry: Jaskółka, Wierzba
Proponowane oleje: ewentualnie przeciw Upiorom
Proponowane petrady: Słońce Zerrikani
Miejsce występowania: Opuszczone domy, chaty, ruiny zamków...
Licho jest złośliwym demonem lubującym się w niszczeniu wszelkiego szczęścia oraz dobra. Niewiele osób widziało Licho na własne oczy, ci zaś którzy tego doświadczyli opowiadali o strasznej, brzydkiej kobiecie z jednym tylko okiem, które to oko psuło wszystko na co tylko spojrzało.
Licho wędruje po całym świecie, szukając miejsc w których ludziom się dobrze wiedzie aby sprowadzić na nich głód, biedę i choroby. Najczęściej zwyczajnie podkłada ogień pod ich dobytek ale zdarza się też, że zostaje z ludźmi na dłużej, męcząc gospodarzy mniej lub bardziej uciążliwymi psotami.
Rzeczą z której Licho jest najlepiej znane to kuszenie. Szuka ono ludzi szlachetnych i prawych aby sprowadzić ich na złą drogę i w ten sposób zniszczyć. Szepce do nich różne kłamstwa, w dzień i w nocy, tak że człowiekowi zdaje się, że rozmawia ze swoimi myślami i że rozważa własne pomysły, podczas gdy w rzeczywistości słucha jedynie zgubnych podszeptów Licha.
Licho nigdy nie śpi, stale węszy gdzie by tylko więcej szkód wyrządzić. Tym, którzy na cudzą szkodę działają chętnie pomaga ale zaraz potem ich samych niszczy, tak że często nie zdążą się nawet nacieszyć skutkami własnych postępków.
PS. Zastrzegam sobie prawo do tego potwora i NIKT nie może go spotkać dopóki ja nie znajdę go pierwszy. Później już będzie ogólnie dostępny.
|
|
20-03-2008, 16:44,
|
|
Jory
Zasłużony dla forum
|
Liczba postów: 184
Liczba wątków: 8
Dołączył: 24-11-2007
|
|
Troll Zwyczajny, Troll Olbrzymi, Troll Górski (rzadkie stworzenie)
Styl: Szybki (Zwyczajny), Silny (Olbrzymi i Górski)
Odporności: Ból, Krwawienie (wszystkie), Ogłuszenie, Powalenie, (Olbrzymi i Górski), Zatrucie (Górski)
Podatności: Zatrucie (tylko Zwyczajny i Olbrzymi)
Taktyka: Trolle Zwyczajne starają się wywołać ból u przeciwnika, za to Olbrzymie i Górskie próbują połamać mu kości lub go zmiażdżyć.
Występowanie: Trolle Zwyczajne i Olbrzymie żyją w gęstych lasach lub w jaskiniach, na drórych nikt nigdy nie zagląda. Górskie (jak sama nazwa wskazuje) żyją w wysokich pasmach górskich
Trolle jest ciężko zabić - bardzo szybko leczą rany. Umożliwia to bardzo wysoki metabolizm. W kilka godzin może im odrosnąć utracona dłoń. Jednak tak wysoki metabolizm sprzyja rozpowszechnianiu się trucizny w organizmie. Trolle żyją w zgodzie z wszystkimi stworzeniami, od kikimor po wilkołaki. Pewnie, dlatego, że ich mięso nie nadaje się do jedzenia, a drażnią tylko ludzi.
Trolle Zwyczajne nie są agresywne. Zawsze tylko psocą się ludziom, jednak skutki ich zabaw są uciążliwe a czasami nawet niebezpieczne. Są budowy utopca, za broń służy im jakaś średniej grubości gałązka. Takim orężem nie można wyrządzić wiele szkód. Nie dysponują też nadludzką siłą.
Trolle Olbrzymie mierzą od 2 do 4 metrów wysokości. Nie należą do stworzeń agresywnych, jednak ich zabawy często kończą się śmiercią niewinnych osób. Za broń służą im mniejsze drzewa. Bezpośrednie trafienie zazwyczaj kończy walkę.
Trolle Górskie to bardzo potężne stworzenia. Najczęściej mierzą od 4 do 7 metrów, jednak kiedyś odnotowano 9 metrowego delikwenta. Są w stanie dość sprawnie machać większymi drzewami oraz ciskać kamieniami sporej wielkości. Życie w trudnych warunkach zupełnie je odróżniło od pobratymców. Te atakują wszystko, co się rusza w zasięgu wzroku. Ich potencjał bojowy jest tak wielki, że mogą toczyć bitwy przez tydzień bez odpoczynku. Za to zawziętość umożliwia im ściganie ofiar przez lata. Była historia gdzie znaleziono Trolla Górskiego w mieście portowym oddalonego o kilka tysięcy kilometrów od najbliższego pasma gór. Górskie Trolle nienawidzą wszystkich. Człowiek, który obserwował trwającą miesiąc walkę dwóch Górskich Trolli twierdził, że jest to wojna bogów. Oprócz zmian zewnętrznych i charakteru transformacji zostały również narządy wewnętrzne. Największą słabością Trolli była podatność na trócizny. Silniejszy gatunek już się na nie uodpornił
|
|
20-03-2008, 17:49,
|
|
Templar
Styl: Silny
Odporności: Ogłuszenie, Znak Aksji, Stal
Podatności: Srebro, Ognień, Trucizny
Taktyka:Z Templarami należy walczyć srebrnym mieczem, stylem silnym. Wiedźmini często głowią się jakiego oleju użyć przeciwko Templarowi. Na wampiry, czy na trupojady? Każdy jest dobry, lecz najlepszym rozwiązaniem jest Argentia. Warto wypić Czarną Krew.
Opis:Templary są to rzadkie wampiry niższe, kuzyni Garkaina, wyższe formy Fledera. Wampir ten jest spokrewniony z trupojadami np. Graveirami lub Cmentarami. Tak samo jak te trupojady występuje bardzo rzadko tym lepiej iż Templara ciężko jest zabić. Znak Aard nie pomoże ogłuszyć, a Znak Aksji omamić. Jedyną dobrą metodą jest używanie Znaku Igni który trawi niektóre wewnętrzne organy wampira, oraz silne ciosy srebrnego miecza. Warto przed walką wypić Czarną Krew, na którą Templar jest szczególnie podatny, bardziej od innych wampirów niższych. Bestia ta, jest wyższa od Fledera, masywniejsza od Garkaina. Szybkością dorównuje Alpie, a sprytem Bruxie. Ma trzy rzędy zębów, ostro zakończonych do tyłu, przez gdy ugryzie oderwie spory kawał mięsa. Spora część bebechów wystaje z otworów oddechowych umieszczonych na klatce.
|
|
20-03-2008, 18:28,
|
|
A'taeghane
Zasłużony dla forum
|
Liczba postów: 1,167
Liczba wątków: 39
Dołączył: 08-01-2008
|
|
Rusałki, Nimfy - Wody, Lasu, Śniegu, Ognia, Nocy
Nimfa Wody
Nimfa Lasu
Nimfa Śniegu
Nimfa Ognia
Nimfa Nocy
Styl: Szybki
Odporności: Stal, Opanowanie Umysłu
Szczególne podatności: Krwawienie, Piołun
Taktyka: Zwabiają młodych mężczyzn śpiewem, a następnie zabijają poprzez zatańczenie lub załaskotanie. Stosują także inne unikatowe dla rasy sposoby zabijania. Np. Rusałki Wody - utopienie, Lasu - zakopanie żywcem.
Proponowane eliksiry: Zamieć, Nimfy Nocy - także Kot.
Proponowane oleje: brak
Proponowane petrady: Król i Królowa
Miejsce występowania:- Rusałki Lasu - las, głównie w pobliżu jaworu.
Rusałki Wody - jeziora.
Rusałki Śniegu - miejsca, w który wiecznie trwa zima (np. Antarktyda).
Rusałki Ognia - krajobrazy po pożarze (np. Stara Wyzima, płonący las).
Rusałki Nocy - jaskinie, na powierzchnię wychodzą tylko podczas pełni.
Rusałki, znane też jako Nimfy, mają postać pięknych, przystrojonych kwiatami młodych dziewcząt o jasnej karnacji skóry i długich, ciemnych włosach, które po bliższym przyjrzeniu się okazują się być zielone (u Nimf Lasu). Zwykle nie noszą żadnego odzienia albo mają na sobie tylko luźne białe suknie.
Uwielbiają muzykę, tańce i śpiewy w równym stopniu co towarzystwo młodych chłopców, których najpierw wabią do siebie a następnie załaskotują na śmierć. Rusałki lubią też bujać się na gałęziach drzew zaczepiwszy się o nie swoimi długimi warkoczami a ich donośny śmiech niesie się na całe mile. Zdarza się też, że pilnują ukrytych skarbów.
Rusałką może stać się kobieta, która jeszcze się w nikim nie zdążyła zakochać. Jeśli w nocy natknie się na korowód rusałek, zostaje jedną z nich. Nie może wrócić potem do domu, tylko przyglądać się z daleka swemu obejściu. Następnego ranka jej rodzina znajduje porzucony wianek koło domu.
PS. Prawo jest takie samo, jak przy Lichu... A propos prawa... Czy nie łamię prawa wstawiając na forum nie swoje obrazki?
PPS. Duża ilość informacji pochodzi ze słowiańskiej mitologii.
|
|
20-03-2008, 18:58,
|
|
Vax
Wiedźmin
    
|
Liczba postów: 525
Liczba wątków: 6
Dołączył: 17-02-2008
|
|
Vagnir
Styl:silny
Odporności:powalenie, podpalenie, krwawienie
Wrażliwośći: srebro, woda, światło
Taktyka:Vagniry często atakują w grupach 2-osobowych. Gdy zobaczą ofiarę starają się jej odciąć drogę ucieczki lub ją okrążyć. Gdy tak się stanie starają się powalić przeciwnika, a później go zabić.
Opis:Większość ludzi myli Vagniry z Garkainami z powodu ich podobnego wyglądu. Garkainy od Vagnirów różnią się jedną rzeczą. Otóż Garkainy tolerują obecność innych trupów, a Vagniry tolerują tylko swoją własną obecność i obecność innych Vagnirów. Poza tym Vagniry są większe, wolniejsze i i mają lepszy słuch. Wieśniacy wierzą, że Vagniry to są upadłe anioły, które zeszły na ziemię żeby zemścić się na ludziach za to, że zostały "wyrzucone z nieba". Jednak uczeni mają inną teorię. Uczeni myślą, że Vagniry to jest połączenie człowieka, lwa i ghula. Wskazuje na to chodźby dziwna postawa, którą Vagniry przyjmują podczas gonitwy za ofiarą. Jednak żadne z tych wyjaśnień nie zostało jeszcze udowodnione. Stworzenia te grasują nocą, na cmentarzach i w kryptach. Można je również spotkać w lasach. Nie wiadomo dlaczego czasami się tam wybierają. Zawsze kiedy się spotka Vagnira powinno się uciekać jak najdalej, albo się gdzieś schować, chociaż to drugie rozwiązanie jest lepsze. Najlepiej się schować tam gdzie mieszają się różne zapachy. Vagniry mają słaby wzrok, ale za to mają bardzo dobry węch. Z legendy "O wysokim magu i Besti" możemy się dowiedzieć, że kiedyś pewien czarodziej "oswoił" Vagnira za pomocą srebrnego miecza, zaklęcia usypiającego i kontroli umysłu. Jeszcze nikomu nie udało się wykonać tych czynności na Vagnirze dlatego nie wiadomo czy legenda jest prawdziwa czy jest zmyślona. Chociaż większość magów nie wierzy w oswojenie Vagnira to czasami znajdują się niektórzy, którzy wybieraja się nocą do krypt i staraja się go "oswoić" to jednak jeszcze nikt nie wrócił z takiej wyprawy żywy.
|
|
20-03-2008, 21:14,
|
|
Jory
Zasłużony dla forum
|
Liczba postów: 184
Liczba wątków: 8
Dołączył: 24-11-2007
|
|
INFORMACJA
Właśnie powstał nasz własny bestiariusz. Prosiłbym umieszczać tylko przemyślane i oryginalne pomysły. Należy do każdego dopisać klasę, by można było je pogrupować. Będzie też jeden "wędrujący" post mojego autorstwa, który będzie pokazywał jakie stworzenia można spodkać w naszym świecie.
|
|
20-03-2008, 21:22,
|
|
Czajnik
Legendarny Pisarz
      
|
Liczba postów: 1,254
Liczba wątków: 6
Dołączył: 15-02-2008
|
|
Cytat z kompendium wiedzy o fantasy odnośnie tekstu o rusałkach
"Rusałka - w mitologii greckiej najada a. nereida, boginka, panna wodna. Etymologia: od obrzędu wiosennego Beltane, na który u Słowian Południowych wymyślono łacińską nazwę Rosalia, święto róż. Zwane są też rusałki undynami a.ondynami (od unda, fala) Charakter rusałek, bywa krańcowo różny - od płochliwych, niewinnych i niegroźnych istotek, pluskających się w wodzie i śpiewających rzewnie, po takie, które bez litości wciągają do wody i topią"
Ork
Styl: Silny
Odporności: Ból, Powalenie,
Podatności: Ogłuszenie, Krawienie, Podpalenie
Taktyka: Najlepiej zaatakować z zaskoczenia, a w otwartej walce, unikać morderczych, acz powolnych ciosów i zadawać precyzyjne sztychy
Występowanie: Orkowie żyją w gęstych lasach lub u podnóży gór. Zakładają niewielkie osady, przypominające osadnictwo ludzkie sprzed wieków.
Paskudny stwór, odmiana goblina. (od starokaedweńskiego orcneas) Brutalne istoty, żyjące we wspólnotach plemiennych. Są wysocy i bardzo masywni. Posługują się głównie toporami oraz młotami. Z reguły są wolni, a ich uderzenia silne, lecz nieprecyzyjne. Polegają na sile i liczebności, dlatego odpowiednią taktyką wydaje się być wywabianie i atak z zaskoczenia.
Czajnik, Gorzałt & Kaleson = Metal Menel's Team ![[Obrazek: indicatorau7gu4bk6.gif]](http://img177.imageshack.us/img177/9074/indicatorau7gu4bk6.gif)
|
|
20-03-2008, 21:22,
|
|
A'taeghane
Zasłużony dla forum
|
Liczba postów: 1,167
Liczba wątków: 39
Dołączył: 08-01-2008
|
|
Jory napisał(a):Będzie też jeden "wędrujący" post mojego autorstwa, który będzie pokazywał jakie stworzenia można spodkać w naszym świecie. Nie rozumiem, jak to ma wyglądać... Możesz skonkretyzować?
Jory napisał(a):Prosiłbym umieszczać tylko przemyślane i oryginalne pomysły. Powiesz komuś, że jakiś pomysł jest nieorginalny i że ten potwór odpada, to myślisz, że cię posłucha? Jeśli ktoś coś stworzy, to nie będzie można mu tego wybić z głowy. I jak będziesz oceniał, czy dany potwór jest oryginalny?
Jory napisał(a):Należy do każdego dopisać klasę, by można było je pogrupować Czyli co?
Cytat:Cytat z kompendium wiedzy o fantasy
"Rusałka - w mitologii greckiej najada a. nereida, boginka, panna wodna. Etymologia: od obrzędu wiosennego Beltane, na który u Słowian Południowych wymyślono łacińską nazwę Rosalia, święto róż. Zwane są też rusałki undynami a.ondynami (od unda, fala) Charakter rusałek, bywa krańcowo różny - od płochliwych, niewinnych i niegroźnych istotek, pluskających się w wodzie i śpiewających rzewnie, po takie, które bez litości wciągają do wody i topią"
A po co mi to? Ciekawe bardzo, ale nie rozumiem sensu umieszczenie tego tutaj. Rzeczywiście moje informacje się z tym nie zgadzają, ale poczytaj o strzydze tutaj: http://izomag.republika.pl/#strzygi i u Sapkowskiego.
|
|
20-03-2008, 21:35,
|
|
A'taeghane
Zasłużony dla forum
|
Liczba postów: 1,167
Liczba wątków: 39
Dołączył: 08-01-2008
|
|
Jory napisał(a):a) wampiry:
Niższe
- Fleder
- Garkein
- Templar
- Vagnir
Wyższe
- Alp
- Bruxa
b) trupojady:
- Ghul
- Alghul
- Gravier
- Cmentar
c) upiory
- Upiór
- Barghest
- Licho
d) ornitopedyle
- Wiwerny
- Kuroliszek
- Bazyliszek
e) insektoidy
- Kikimory
- Skolopendromorf
f) niekalsyfikowane
- Utopic
- Topielec
- Trolle
- Nimfy/Rusałki
Przydało by się coś do ornitopedyli i insektoidów Co powiecie na Harpię do orni? Ja bym proponował własny podział własnych potworów. - 1. Upiory
a) Licho
2. Nimfy
a) Wody
b) Lasu
c) Śniegu
d) Ognia
e) Nocy
3. Wampiry Niższe
a) Templar
b) Vagnir
4. Humanoidalne
a) Troll Zwyczajny
b) Troll Olbrzymi
c) Troll Górski
d) Ork
|
|
20-03-2008, 21:36,
|
|
Harpia jest w porządku, ale przydałoby się coś oryginalniejszego...
|
|
20-03-2008, 21:37,
|
|
Można "zerżnąć" parę nazw z gier takich jak np. Gothic
|
|
20-03-2008, 21:48,
|
|
A'taeghane
Zasłużony dla forum
|
Liczba postów: 1,167
Liczba wątków: 39
Dołączył: 08-01-2008
|
|
Harpia może być. Kto ją stworzy? I kto pousuwał wszystkie posty w tym temacie oprócz potworów!?
Czajnik, skąd wziąłeś te dane o Rusałkach i Nimfach?
|
|
20-03-2008, 21:59,
|
|
czajnik napisał(a):Imć Sapkowski i jego kompendium o świecie fantasy. Naprawdę, polecam wszystkim tę książkę.
Harpia ok, ja spróbuję dodać mantikorę. Też mam tę książkę. Polecam, jest tam trochę o stworach
|
|
|