Forum dostępne tylko do odczytu. Dziękujemy wszystkim, którzy kiedykolwiek brali udział w życiu forum!

Powrót do pulpitu przy loadingach lub zapisach
09-03-2008, 14:12,
#1
Powrót do pulpitu przy loadingach lub zapisach
Witam wszystkich forumowiczów.
Przedwczoraj nabyłem grę Wiedźmin.
Oczywiście zainstalowałem, sprawdziłem aktualizację, zainstalowałem patcha 1.2a
Włączyłem grę... I tu pojawia się problem.
Po czasie 15-45 min. przy ładowaniu nowej lokacji lub przy trybie zapisu gra wywala mnie do pulpitu z komunikatem "witcher.exe przestał odpowiadać. Program musi zostać zamknięty", lub coś podobnego Wink
Nie wiem, jak to zjawisko jest możliwe przy mojej konfiguracji:
Intel Core 2 Quad Q6600 (2,40 GHz)
GeForce 8800 GTX
4096 MB RAM
500GB HDD

I tu proszę Was wszystkich o pomoc!
Z góry dziękuję.
Fischu
Odpowiedz
09-03-2008, 14:18,
#2
 
Zrób reinstalkę gry i zainstaluj patha 1.1a (nie 1.2). Path 1.2 często wywala do pulpitu przy zapisach, wejściach do nowych lokacji itp.
Odpowiedz
09-03-2008, 14:21,
#3
 
Och, przepraszam, zapomniałem dodać dwóch rzeczy:
-Zrobiłem reinstalację gry, nie spatchowałem jej, a jednak błąd cały czas występuje (pudełkowa wersja gry to 1.1a)
-Gram na Viście. Czy to ma jekieś znaczenie?

I oczywiście zainstalowałem hottfix. Spokojnie, umiem czytać Smile

Pozdrawiam
Fischu
Odpowiedz
09-03-2008, 14:25,
#4
 
Jak masz Vistę, możesz mieć takie problemy. Najlepiej by było, gdybyś zainstalował Xpka.
Aha, masz zainstalowany Directx 9c??
Odpowiedz
09-03-2008, 14:26,
#5
 
Mam, spokojnie
A XP nie chcę instalować, bo chcę korzystać z gier przeznaczonych również pod DX10

Na wszelki wypadek ściągam teraz najnowsze sterowniki i DXa z Marca. Zobaczymy, czy to coś da.
Odpowiedz
09-03-2008, 14:33,
#6
 
Co za problem. Ile masz partycji na dysku? Bo jak dwie, to bez problemu na c zainstalujesz xp, a na d Vistę. Po instalacji wgrasz sobie Acronis OS Selector, i przy starcie komputera będziesz sobie wybierał, który chcesz uruchomić. Nic prostszego. ja będę miał niedługo nowy komp, i właśnie mam zamiar instalować Viste i Xpka.
Odpowiedz
09-03-2008, 14:35,
#7
 
Tak tak, wiem, ale słyszałem, że te dwa systemy "gryzą się" ze sobą
Odpowiedz
09-03-2008, 14:37,
#8
 
Fischu napisał(a):Tak tak, wiem, ale słyszałem, że te dwa systemy "gryzą się" ze sobą
Ja nic takiego nie słyszałem. Mam oba.
Odpowiedz
09-03-2008, 14:39,
#9
 
One nie mają prawa się "gryźć". Są zainstalowane na oddzielnych partycjach. Jeden nie ingeruje w drugi.
Odpowiedz
09-03-2008, 15:58,
#10
 
O matko, Wy znowu o tej Viscie... Nie ma znaczenia system operacyjny. Wywala sie tak samo pod Vista jak i pod XP.
Odpowiedz
09-03-2008, 20:04,
#11
 
No to może coś na to poradzisz...?
Odpowiedz
09-03-2008, 21:35,
#12
 
Majek napisał(a):O matko, Wy znowu o tej Viscie... Nie ma znaczenia system operacyjny. Wywala sie tak samo pod Vista jak i pod XP.
Majek - znowu się nie zgodzę...wiele problemów z Wiedźminem mieli użytkownicy, którzy posiadali Vistę. Zainstalowali grę na Xpku u kolegi - problem znikł.
Masz Vistę, wiem. Ja też zamierzam ją zainstalować na drugiej partycji. Ale może rozwiążesz problem Fischu jakąś radą?
Bo ja mam radę - Fischu, zainstaluj Xp.
Odpowiedz
10-03-2008, 11:57,
#13
 
Obawiam sie, ze problem, o ktorym mowa, nie ma rozwiazania. Jest to ewidentnie blad w kodzie gry, nie systemu operacyjnego. Jarek, sam kilka postow wyzej piszesz, ze przyczyna jest patch 1.2, ktory powoduje niestabilna prace. Jak to sie ma do Visty? Pod XP sie nie wywala? Wywala sie dokladnie tak samo. Piszesz, ze pod Vista cos sie dzieje, pod XP sie nie dzieje.
Zwroc uwage, ze wiele ludzi opisuje problemy, ktore wystepuja na ich kompach z XPkiem, a na kompach znajomych, tez z XPekiem, takich problemow nie ma. Osobiscie uwazam, ze wiekszosc takich "michalkow" jest spowodowana niefortunna kombinacja sprzetowo-programowa. Zle dobrany sterownik, jakis konflikt miedzy jadnym urzadzeniem, a drugim i tym podobne. Tworcy gry rozniez nie byli w stanie przetestowac gry na kazdym mozliwym sprzecie, w kazdej mozliwej kombinacji. A tych jest tysiace. Jedyne, co moze miec Vista do tego, to to, ze jest to system relatywnie nowy i jakis tam sterownik, na ten przyklad, moze byc jeszcze niedopracowany. Szczegolnie dotyczcy to starszego sprzetu, gdzie drivery musialy byc dorabiane dla Visty, czesto na szybko, czesto na bazie sterownikow dla XP itd... Z drugiej strony, Vista nie jest AZ tak nowym systemem i wiekszosc problemow zostala juz rozwiazana. Pomijam taki drobny szczegol, ze ten OS ma spore wymagania i raczej malo kto probuje go uzywac na jakims starszym sprzecie. Powtorze po raz kolejny - uzywam Visty prawie od roku i nie mam zadnych problemow, w zadnej grze. Na pewno nie wiecej, niz mialem w XP. O czym to swiadczy? O tym, ze albo mam farta albo o tym, ze Vista jest dobrym systemem. Zeby bylo smieszniej, Viste zainstalowalem na swoim poprzednim sprzecie i po wymianie plyty glownej, procesora, pamieci, karty graficznej, system wstal bez zadnego problemu, sam sobie dociagnal sterowniki sprzetu, ktory sie zmienil, wywali te niepotrzebne i dziala bez problemu do terj pory.
Takze ja, z wlasnego doswiadczenia, w odroznieniu od niektorych z Was, wiem, ze twierdzenia typu "Vista jest do zyci" sa poporstu nieprawdziwe.
Odpowiedz
10-03-2008, 15:27,
#14
 
No podziwiam twoje wypracowanie...ale jednak nie napisałeś, z czego wynika ten problem i jak go rozwiązać. Napisałeś, że on jest nie do rozwiązania, ponieważ to błąd w kodzie go gry. Czyli co? Gra do śmietnika? Te 85 złotych?
Coraz bardziej zaczynam się bać, że jak kupie sobie nowy komputer, to wiedźmin nie będzie mi chodził...
Odpowiedz
11-03-2008, 01:21,
#15
 
Nie napisalem dokladnie z czego wynika problem, bo nie wiem. Przyczyn moze byc miliony. Jestem jednak przekonany, ze jest to kwestia gry, nie systemu. Czegos Redsi nie dopatrzyli, niedotestowali. Bywa... Gra nie do smietnika, tylko trzeba poczekac na kolejnego patcha, moze cos z tym bedzie zrobione. Na palcach jednej reki moge policzyc gry, ktore sa wolne od bledow. Ha, moze innaczej. Nie sadze, zeby istniala jakakolwiek gra wolna od bledow. Niestety, PieCyk i jego otwarta specyfikacja nie sprzyajaja pisaniu oprogramowania w 100% wolnego od bledow, pracujacego optymalnie na kazdej mozliwej konfiguracji sprzetowej. Takie rzeczy to tylko w E... yyy... na konsolach... Tam jest sprawa jasna, bo taki Xbox, to Xbox. Kazdy jest taki sam. Dlatego wlasnie, mimo ze konsole odstaja wydajnosciowo od PC-tow, to gry sa tak zoptymalizowane, kod jest tak dopieszczony, ze program wyciska ostatnie soki ze sprzetu, a gra wizualnie nie odstaje bardzo od wersji na kompa, mimo ze fizyczne ograniczenia istnieja (np. co do wielkosci tekstur). I nie ma tam miejsca na bledy, niedorobki, nieoptymalne wykorzystanie zasobow. Ale to inna para kaloszy.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości